reklama

Don Quijotte 21. storočia

Písomné maturitné skúšky...Mám dávno po matúre, dokonca aj dvoje štúdií na VŠ, ale ak by som mala maturovať teraz, zrejme by som to nezvládla. Keby tie „monitorové písomky“ boli z každého rožka troška, ale vyberieme zopár autorov, keby aspoň poriadne známych a všetko sa točí okolo nich a potom tá slohová časť... Chcela by som poznať práce žiakov odborných škôl, kde slovenčina je takmer na chvoste. Či vôbec vedeli, kto je Jozef Mak. (Ešte tak mak...)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Kedysi boli písomky zo slovenčiny a samozrejme z ruštiny. Matematickým som sa našťastie už vyhla. Dali nám tri témy – slohové, a platili pre všetky stredné školy. Mali sme prejav k výročiu KSČ (náš slovenčinár akoby bol tušil, čo bude, lebo na prejav nás pripravoval...), rozbor ktoréhosi Jilemnického románu a nejakú osobnú úvahu v duchu vtedajšej ideológie. Samozrejme, takmer všetci písali KSČ. Pokiaľ viem, témy na ministerstvo školstva navrhovali sami pedagógovia, ktorí na rozdiel od tých, čo sedia „hore“ poznali z praxe, čo študenti dokážu a čo nie. Dve dnešné témy boli: Ako správne zvládnuť stres? (To mal byť čierny humor?) Don Quijotte 21. storočia (to sú podľa mňa tí, ktorí naše školstvo totálne dobabrali a urobili idiotské matúry. Potom sa nečudujme, že vyzeráme ako vyzeráme). Alebo som konzervatívna?

Nora Baráthová

Nora Baráthová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som viac staršia než mladšia, širšia než vyššia, duchom a či dušou vraj mladá. Možno preto, že mám okolo seba takmer samých mladých ľudí a neraz im držím stranu... Zoznam autorových rubrík:  HistóriaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu